Care Forward

Ons aanbod

Wij bieden ambulante begeleiding en behandeling aan volwassenen, gezinnen en jeugdigen met een (niet-westerse) migratieachtergrond. Ons team bestaat uit zorgprofessionals en ervaringsdeskundigen die naast de Nederlandse taal andere talen beheersen en bekend zijn met andere culturen. Wij bieden ondersteuning vanuit de Wmo en de Jeugdwet.

Binnen Care Forward begeleiding geboden aan volwassen mensen met een (niet-westerse) migratieachtergrond die ondersteuning nodig hebben. De ondersteuningsbehoefte kan liggen op diverse leefgebieden, zoals financiën, praktische (administratieve) zaken en sociaal-emotioneel functioneren. Mensen met een (niet-westerse) migratieachtergrond, met name mensen die nog niet lang in Nederland wonen, kunnen moeilijkheden ervaren met de Nederlandse bureaucratie. Financiën, brieven en andere regelzaken kunnen als ingewikkeld worden ervaren vanwege taalbarrières en cultuurverschillen. De professionals zetten zich in om cliënten vaardigheden aan te leren, zodat ze meer zelfredzaam worden in de Nederlandse samenleving.

Vanuit de Jeugdwet begeleiden jeugdprofessionals van Care Forward ouders en verzorgers bij de opvoeding van kinderen, met oog op de culturele achtergrond, normen en waarden van de betrokken gezinnen. Deze vorm van opvoedingsondersteuning heeft tot doel ouders te helpen bij het begrijpen en aanleren van opvoedvaardigheden, het verbeteren van de ouder-kindrelatie en het bevorderen van een gezonde en veilige opvoedingsomgeving. Binnen gezinnen met een (niet-westerse) migratieachtergrond kunnen er andere opvoedstijlen aan de orde zijn die we niet in Nederland gewend zijn. De professionals binnen Care Forward vormen de brug tussen de verschillende culturen en zoeken samen met verzorgers naar opvoedvaardigheden die passen bij de culturele achtergrond van het gezin en die zich binnen de kaders bevinden van een veilig pedagogisch opvoedklimaat en -omgeving.